2013-02-23

Reading more words - Mehr lesen

The last two days Mumpel and I have been doing some more reading.
In den letzten beiden Tagen haben Mumpel und ich zusammen gelesen.


 "Conny" workbook for 1st class reading and writing
Aus dem "Conny"-Arbeitsbuch "Alles für die 1.Klasse"


Christiane Nöstlinger: "Holiday stories with Franz"
Christiane Nöstlinger: "Feriengeschichten vom Franz", erschienen im Oetinger Verlag

We're coming closer to reading sentences. Yesterday Mumpel did some writing and reading in her workbook and we read out loud those twenty words you see on the upper picture. Today she grabbed one of the books we have for first grade readers and we did a little reading together. Mumpel asked her brother how he would be able to read as fast as he does and then told me she wants to practice so she'd get just as fast. After twenty minutes she had enough since this can be really exhausting! I still recognize her will to keep practising every once in a while and I like that fact a lot!

Wir kommen dem Sätze lesen näher. Gestern hat Mumpel in Ihrem Arbeitsheft geschrieben und die zwanzig Worte aus dem oberen Bild gelesen. Heute haben wir uns zusammen eines unserer Erstleser-Bücher vorgenommen. Sie hat ihren Bruder gefragt wie er das bloss macht dass er so schnell lesen kann und sagte mir sie möchte jetzt unbedingt üben damit sie genauso schnell wird. Nach etwa zwanzig Minuten war dann aber "die Luft raus" denn Lesen ist doch ziemlich anstrengend! Trotzdem merke ich ja dass sie immer wieder dranbleiben möchte und das freut mich sehr!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Hat Dir mein Post gefallen? Dann freue ich mich über Deinen Kommentar.

Like this post? I'd love to hear from you! Please leave your comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...